Blog

Novinky ze světa podnikání, účetnictví 

a daní

Dnešní článek bude krátký. Často se v předchozích článcích zmiňuji (a zřejmě i do budoucna zmiňovat budu) o nákladech a výnosech, či naopak výdajích a příjmech. A tak není od věci se řádně zorientovat v názvech a vědět, jaký je mezi nimi rozdíl.

Málokdo ví, že výdaje, které jste uskutečnili ještě předtím, než jste svou živnost zahájili, jsou již považovány za daňově uznatelné. Říká se jim zřizovací výdaje a v následujícím článku se dozvíte, co vše můžete v daňové evidenci nebo účetnictví zahrnout do nákladů, abyste snížili základ daně v přiznání k dani z příjmů.

A je to tady. V rámci svého podnikání máte prvního klienta, který si u Vás objednal výrobek či službu. Ještě před samotným plněním jste se dohodli na úhradě zálohové faktury, a nebo jste již zboží nebo službu dodali a nyní potřebujete vystavit fakturu. Jaké náležitosti taková předfaktura a faktura musí splňovat?